لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
یوونتوس باید در گروهش در لیگ قهرمانان اول شود [بخش اول]

یوونتوس باید در گروهش در لیگ قهرمانان اول شود [بخش اول]

رویای یوونتوس این است که سرانجام بتواند قهرمان لیگ قهرمانان شود و از فردا کارش را برای این رقابت ها شروع خواهد کرد. در بین کسانی که قرعه کشی را انجام می دادند ایان راش و تیری هانری هم بودند، این دو نفر در کنار هم رقبای خوبی برای یوونتوس از میان گوی ها برداشتند. این که دوران حضور کوتاه این دو نفر در تورین ناموفق هم بوده یک طورهایی کنایه آمیز است، وضعیت تیم هایی که یوونتوس باید برابرشان در این رقابت ها به میدان برود هم مشابه بود. خریدهای جدید این تیم مارکو پیاتسا (دیناموزاگرب) ، دنی آلوز (سویا) و میرالم پیانیچ (المپیک لیون) در گروه H همه به مصاف تیم های سابقشان خواهند رفت.

 

اگرچه صعود به دور بعد لیگ قهرمانان امری ضروری است، فصل قبل به یوونتوس نشان داد که چه مجازات هایی در انتظار کسانی است که در گروهشان دوم می شوند، همان طور که یادتان هست بایرن مونیخ در یک هشتم نهایی این تیم را حذف نمود.

 

آنها مطمئنا به دنبال این هستند که جلوی تکرار این ماجرا را در فصل 2016‐2017 بگیرند , اگرچه بازگشت پل پوگبا به منچستر یونایتد در تابستان امسال شوک آور بود، بانوی پیر مطمئنا یک گام به جلو برداشته است. گنسالو ایگوایین می تواند گلزنی را همواره تضمین کند، در عین حال آلوز، پیانیچ و بن عطیه تجربه، تاکتیک پذیری و عمق را به تیم اضافه کرده اند. 3 تیمی که در یوونتوس باید در لیگ قهرمانان به مصافشان برود چه وضعیتی دارند؟

 

سویا:

 

تیم اسپانیایی سال گذشته هم در گروه یوونتوس بود، برد خانگی 1‐0 ـشان برابر یوونتوس ضامن صعود به لیگ اروپا بود، که بار دیگر موفق به فتحش شدند، اما در عین حال این اتفاق باعث شد یووه نتواند به عنوان صدرنشین در روز آخر کار را به پایان ببرد. این اتفاق منجر به تقابل بدسرانجمشان با بایرن مونیخ گردید، چیزی که مردان ماسیمیلیانو آلگری باید از تکرارش خودداری کنند. اما باید به یاد داشته باشند این تیم سویا با سال قبلش تفاوت دارد و باشگاه چند یار کلیدی اش را بعد ازپیروزی برابر یووه در دسامبر 2015 از دست داده است.

 

مربی تیم اونای امری بعد از 3 سال به پاریس سن ژرمن رفته و خورخه سمپائولی بعد از دوره ی بسیار موفقیت آمیزش در شیلی به این تیم امده است، 12 بازیکن سویا تابستان امسال سویا را ترک کرده اند که نام های با کیفیتی چون یورنته، کوکه، گامیرو، ایمووبیله، خوزه ریس، بانگا و کریخوویاک در میانشان هستند، داوید کارتیلج، کارشناس فوتبال اسپانیا در این باره گفته است:

 

اینکه چه انتظاری باید از سویا داشته باشیم می تواند یک سوال یک میلیون دلاری باشد! واقعا غیرقابل پیشبینی است. با این حال چیزی که بدون شک ضمانت شده است پرگل بودن بازی ها خواهد بود، چه گل زدن و چه گل خوردن، چرا که این سبک سمپائولی است بازی باز که خیلی وقت ها گران تمام می شود و البته در میادین اروپایی این موضوع می تواند جذاب باشد. سمپائولی آدمی که تجربه ی اروپایی و یا چیزی در این مایه ها داشته باشد، نیست و دارد با گذشت هر روز جا پایش را محکم می کند. منتظر یک سویای بسته و دفاعی نباشید که در کمین ضدحمله بنشیند، آنها می آیند که بازی کنند چه در سویا و چه در تورین.

 

یک چهره ی جدید در باشگاه فرانکو وازکز دوست قدیمی و هم تیمی سابق ستاره ی یوونتوس پائولو دیبالاست. روخی بلانکوس همواره رقیبی سرسخت بوده است، اما شاید بازی کردن روز اول به یوونتوس کمک کند که این فصل برابرشان نتایج بهتری کسب کنند.

 

ادامه ی پست در هفته ی آینده ی لیگ قهرمانان …


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: